غــلامرضا شرفی شامگاه سه شنبه 22 مرداد 98 در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی الــفبا گفت: نمایندگان مجلس فرد خاصی را برای تصدی گری پست وزارت آموزش و پرورش در نظر ندارند و اگر گزینه ای هم باشد در حد پیشنهاد است و به هیچ وجه در این خصوص برای دولت تعیین تکلیف نمی کنیم.

 

وی با بیان اینکه دولت برای معرفی گزینه وزارت آموزش و پرورش 3 ماه وقت در اختیار داشت که از آن چیز زیادی باقی نمانده است، گفت: انتظار داریم دولت شخصی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کند که ضمن دارا بودن یک برنامه قابل دفاع، دارای یک تیم قوی، توانمند و کار بلد در حوزه تعلیم و تربیت باشد و تیم خود را نیز به مجلس معرفی کند.

 

نماینده مردم آبادان در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان خوزستان برای بازدید از مدارس سیل زده و زلزله زده استان، گفت: در طی این سفر با دکتر حسینی دیدار و گفت و گو داشتم و موضوعات مربوط به آموزش و پرورش خوزستان را با وی در میان نهادم. به عقیده من ایشان باید از فرصت باقیمانده برای ارائه برنامه هایی که برای آموزش و پرورش کشور دارد استفاده کند و با حضور در کمیسیون های مختلف این برنامه ها را به نمایندگان ارائه دهد.

 

وی با ابراز اینکه از حضور دکتر حسینی و ارائه برنامه هایی که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان این سرزمین  دارند در کمیسیون های مجلس استقبال می کنیم، گفت: در صورت ارائه برنامه های علمی،  اصولی و با کارایی بالا از سوی دکتر حسینی ما از فعالیت قوی و توانمند ایشان در وزارتخانه آموزش و پرورش استقبال می کنیم.

 

شرفی در عین حال با تاکید بر لزوم ایجاد یک حرکت هدفمند و جهنده در آموزش و پرورش یادآور شد: انتظار ما فراهم آوردن بسترهای مناسب برای رشد همه جانبه و پیشرفت در آموزش و پرورش است به دلیل اینکه پایه و اساس موفقیت افراد در دستگاه تعلیم و تربیت رقم می خورد و اگر تعلیم و تربیت موفقی داشته باشیم می توانیم انسان های توسعه یافته و موفقی نیز به جامعه تحویل دهیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تناسب در توسعه دبیرستان ها ، رشته ها و گرایش های تحصیلی در سطح شهرهایی مثل آبادان گفت: نوع دبیرستان ها در این شهر متناسب با جمعیت و  نیاز دانش آموزان سازمان دهی پیدا نکرده است و کمبود برخی رشته ها برای تحصیل دانش آموزان دیده می شود که لازم است این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.